Veelgestelde vragen

Een antwoord op de meest voorkomende vragen vind je hier.

Ik heb geen bevestiging ontvangen.
Het kan gebeuren dat de bevestiging in je ongewenste mailbox terecht komt. Kijk eerst of je de mail daarin terecht is gekomen. Het kan ook zijn dat je tijdens het invullen van je e-mailadres een spelfout hebt gemaakt. Als je een account hebt kun je in account nakijken of je bestelling erin staat. Mocht je toch twijfelen of je bestelling goed is doorgekomen mail dan naar info@petitadventures.nl

Kan mijn bestelling met spoed verzonden worden of kan ik iets doen waardoor ik zeker weet dat het pakket er op een bepaalde datum is?
Iedere bestelling die voor 15.00 uur op werkdagen bij ons binnenkomt, wordt dezelfde dag nog verzonden. *Met uitzondering van gepersonaliseerde items. Voor gepersonaliseerde items hanteren we een levertijd van 2 werkdagen. Als je de bestelling met spoed nodig hebt kan je een mail sturen naar info@petitadventures.nl en vragen naar de mogelijkheden. Wij denken graag met je mee!

Verzenden

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Een bestelling wordt, zodra de betaling bij ons binnen is, zo snel mogelijk verstuurd. Dit betekent dat een bestelling die op een werkdag voor 15.00 uur besteld en betaald is via Ideal of achteraf betalen via Klarna, dezelfde dag nog wordt verzonden.* Met uitzondering van gepersonaliseerde items.

De status van je bestelling kun je in jouw klantgegevens volgen. Zodra wij je bestelling versturen, krijg je hier via e-mail bericht over. In deze e-mail staan ook de traceergegevens van de vervoerder, hiermee kun je het pakket volgen. Meestal wordt het pakket de volgende dag bij je bezorgd.

Hoe kan ik mijn pakket traceren?
Zodra de zending in ontvangst is genomen door PostNL ontvang je per mail je track en trace. Deze kun je invoeren in de PostNL app of op www.postnl.nl invoeren, samen met je postcode. Je kunt met de link in de mail of via de app het levermoment aanpassen of kiezen voor een afhaalpunt. Wanneer er gegevens ontbreken in de e-mail, dan kun je deze uiteraard opvragen via info@petitadventures.nl.

Ik heb geen verzendmail ontvangen.
Het kan gebeuren dat de bevestiging in je ongewenste mailbox terecht komt. Kijk eerst of je de mail daarin terecht is gekomen. Als je een account hebt kun je in je account naar je bestelling gaan en daar op bestelling volgen klikken. Je wordt dan doorgestuurd naar de track en trace pagina van PostNL.

Wat als er iets beschadigd is aangekomen?
Uiteraard doen wij ons uiterste best om de producten zo goed mogelijk te verpakken en te versturen. Helaas kan er onderweg altijd iets gebeuren waardoor een beschadiging ontstaat. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via ons e-mail adres. Bij voorkeur binnen 2 werkdagen. Stuur in deze email foto’s van het artikel en je ordernummer.

Wat zijn de bezorgtijden?
PostNL bezorgd tussen 08:00 en 21:30 uur. Wij hebben geen invloed op de planning. Kijk voor meer informatie over bezorgtijden van PostNL hier.

Ik wil mijn pakket bij iemand anders of bij mijn werk laten afleveren. Moet ik nog ergens op letten?
Als de klantnaam anders is dan de naam die op het naamplaatje bij de deur staat, dan kan de vervoerder weigeren het pakket af te leveren. Wanneer je voor een ander afleveradres kiest, zorg er dan voor dat de naam bij dat adres overeenkomt. Voor een werkadres graag de bedrijfsnaam vermelden.

Let op! Bestellingen die via Klarna worden betaald, mogen alleen op je eigen adres worden afgeleverd.

Kan ik mijn pakket ook afhalen op locatie?
Helaas is dit niet mogelijk

Betalen

Hoe kan ik betalen?

iDEAL: Betalen via iDEAL doe je veilig en snel. Het is gebaseerd op internetbankieren en lijkt op pinnen. Je rekent af in een vertrouwde online betaalomgeving van je eigen bank. Alle gegevens staan al klaar en de betaling wordt direct uitgevoerd. Vanuit België is Mister Cash/Bancontact een directe betaalwijze.

Klarna: Achteraf betalen. Je ontvangt een digitale factuur van Klarna. Deze factuur moet binnen 14 dagen betaald worden.

 

Hoe werkt achteraf betalen via Klarna?
In het bestelproces kies je voor betalen achteraf via Klarna, dan klapt een invulveld uit (klik daarom niet direct op ‘Verder’). Vul het daarvoor bedoelde formulier naar waarheid en zo compleet mogelijk in. Op basis van deze gegevens vind een kredietcheck plaats. Je ziet direct of je gegevens worden geaccepteerd. Rond vervolgens het bestelproces verder af. Zodra de bestelling bij ons binnen is, worden de artikelen zo snel mogelijk verstuurd. Ontvangen wij je bestelling op een werkdag voor 16:00 uur, dan versturen we je bestelling meestal nog dezelfde dag. Binnen enkele dagen na verzending ontvang je per e-mail de factuur. De betaling hiervan dien je binnen 14 dagen aan Klarna te voldoen.

Mijn gegevens worden niet door Klarna geaccepteerd?
Controleer of alle gegevens correct ingevuld zijn, mogelijk is er een typefout gemaakt, probeer het gerust nog een keer. Wordt je onverhoopt toch geweigerd door Klarna, kies dan voor een van de betaalmethodes van Multisafepay. Om gebruik te kunnen maken van Klarna, dien je 18 jaar of ouder te zijn. Betalen via Klarna is alleen mogelijk tot een orderbedrag van € 250,-.

Wanneer je zeker bent van de ingevulde gegevens en er wordt toch aangegeven dat de gegevens niet juist zijn, dan kun je ook met Klarna zelf contact opnemen. Zij zijn te bereiken via + 31 20 808 28 52 en via klantenservice@klarna.com.


Klachten
petitadventures.nl doet haar uiterste best om je bestelling zo zorgvuldig mogelijk te behandelen. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben met betrekking tot je bestelling, de bezorging of onze service, dan verzoeken wij je het contactformulier in te vullen (contact pagina)

Garantie
Op al onze producten is de wettelijke garantie (non-conformiteit) van toepassing. Je kunt er van uitgaan dat al onze producten doen, wat je er in alle redelijkheid van kunt verwachten. Klik hier als je meer wilt lezen over de wettelijke garantie wettelijke garantie.